آموزش ساخت اکانت و ثبت نام در اینستاگرام

آموزش ساخت اکانت و ثبت نام در اینستاگرام

در این مطلب، به صورت گام به گام، ساخت اکانت و ثبت نام در اینستاگرام را توضیح داده ایم. اینستاگرام، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی (social media) می باشد که از قابلیت های بسیار مفیدی برخوردار است. در ادامه، نحوه ارسال پست و اشتراک گذاری مطالب در اینستاگرام را گفته ایم. امیدواریم که شما هم از امکانات این پلتفرم جذاب، به خوبی بهره مند شوید.

اینستاگرام چیست؟

در این مطلب، قصد داریم که ساخت اکانت و ثبت نام در اینستاگرام را به صورت مرحله به مرحله، توضیح دهیم. در ابتدا، لازم دانستیم که قبل از هر چیزی، مختصری از چیستی اینستاگرام برای شما صحبت کنیم. اینستاگرام، یکی از شبکه‌های اجتماعی (social media) است که ویدیو محور و عکس محور می باشد. به عبارتی، بسیاری از اطلاعات و مفاهیم در اینستاگرام، از طریق تصویر به مخاطبان منتقل می شود. این شبکه اجتماعی، در سال ۲۰۱۰ میلادی برای اولین بار شروع به کار کرد و به سرعت پیشرفت نمود. به طوری که در کمتر از ۵ سال از ظهورش، ۳۰۰ میلیون کاربر را به سمت خودش جذب کرد. در حال حاضر، اینستاگرام به یکی از محبوب ترین و رایج ترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. اینستاگرام در ابتدای انتشار خودش برای سیستم عامل ios در دسترس بود، ولی در ادامه نسخه های اندروید و دسکتاپ آن نیز منتشر گردید. استفاده از اینستاگرام توسط افراد مختلف با اهداف متفاوتی از جمله سرگرمی، تبلیغات، کسب درآمد و… انجام می‌گیرد. اگر شما هم مایل به نصب و استفاده از این پلتفرم پرطرفدار هستید، در ادامه متن، ما را همراهی کنید.

 

آموزش ثبت نام در اینستاگرام

همانطور که میدانید، برای ورود به اینستاگرام و استفاده از امکانات آن، نیاز به ثبت نام و ساخت حساب کاربری داریم. اولین گام برای ثبت نام در اینستاگرام، این است که برنامه این پلتفرم را دانلود و نصب نمایید. برای اینکار کافی است که نام Instagram را در پلی استور یا گوگل پلی جستجو کنید. پس از اینکه برنامه را دانلود و نصب کردید، در اولین اجرای این پلتفرم اجتماعی، با صفحه ای روبرو خواهید شد. (جالب است بدانید که اگر قبلاً حساب کاربری در اینستاگرام داشته اید، می توانید با کلیک بر روی گزینه log in و تکمیل اطلاعات خواسته شده، آن حساب را بازیابی و فعال کنید. ولی توجه داشته باشید که در اینجا، با فرض این که برای اولین بار، وارد شده و قصد ساخت اکانت داریم، ادامه خواهیم داد.) بنابراین، بر روی عبارت sign up with email or Phone number کلیک نمایید. در این صفحه بر روی نوشته sign در قسمت پایین کلیک میکنیم تا به صفحه جدید منتقل شویم. همین طور که مشاهده می شود، در این صفحه دو تب PHONE و EMAIL وجود دارد.

در واقع، ثبت نام در اینستاگرام از دو طریق شماره تلفن و ایمیل امکان پذیر می باشد که در اینجا با استفاده از ایمیل ادامه میدهیم. نکته مهم: در این مرحله می توان از ایمیل موقت و یا شماره مجازی هم استفاده کرد، ولی ممکن است که بعداً با مشکل مواجه شوید. بنابراین، بهتر است که ثبت نام در اینستاگرام را با ایمیل و شماره تلفن واقعی خودمان انجام دهیم. برای ادامه بر روی تب EMAIL کلیک و در کادر مربوطه، آدرس پست الکترونیکی خودمان را وارد میکنیم و دکمه NEXT را لمس میکنیم. برای ادامه مراحل ساخت اکانت، بایستی که یک نام دلخواه را برای حساب کاربری خودمان انتخاب کنید. ممکن است که نام وارد شده توسط اینستاگرام تایید نشود. در صورت عدم تایید نام نگران نباشید. کافی است که یکی از نام های پیشنهادی اینستاگرام انتخاب کنید و یا نام مورد نظر خودتان را تغییر دهید تا اینکه تایید شود. به عنوان مثال: در تصویر زیر، نام وارد شده، با عدم تأیید مواجه شده است:

در این تصویر هم، نام کاربری مورد نظر تأیید شده و یک تیک سبز رنگ در کادر مشاهده می شود که در این حالت، بر روی کلید NEXT ضربه بزنید.

چند لحظه صبر کنید تا عملیات رجیستری انجام شود و صفحه زیر به نمایش در آید.

صفحه بالا، مشخصات ایمیل و پسورد ما را نمایش می دهد که در صورت صحت اطلاعات، بر روی OK کلیک می کنیم تا به مرحله بعدی برویم. در تصویر زیر، دو انتخاب داریم: انتخاب اول اینکه می توانیم حساب اینستاگرام را به حساب فیسبوک خودمان متصل کنیم و از فالوور فیسبوک نیز استفاده کنیم. در انتخاب دوم با زدن skip از این مرحله عبور میکنیم. ممکن است صفحه ای باز بشود که می توانید مخاطبان گوشی خودتان را فالو کنید. ما از این مرحله عبور میکنیم و در صفحه زیر با زدن کلید Add a photo یک تصویر برای پروفایل خودمان انتخاب میکنیم. (دقت کنید که انتخاب یک تصویر مناسب می‌تواند در جذب مخاطبان بیشتر موثر واقع شود. پس، با انتخاب عکس دلخواه با چنین صفحه ای مواجه میشویم که اگر کلید گزینه Also share this photo as a post فعال باشد، تصویر انتخابی ما علاوه بر پروفایل، به عنوان پست نیز در پیج ما ارسال می شود. در اینجا، این کلید را غیر فعال می کنیم و کلید next را می زنیم. در صورتی که مراحل بالا را به درستی انجام داده باشیم به صفحه زیر می رسیم و ثبت نام در اینستاگرام، به همین سادگی انجام می‌شود.

 

تصویر پنجم ساخت اکانت اینستاگرام

آموزش ارسال پست اینستاگرام

با انجام ثبت نام در اینستاگرام، به دنیای جذاب و پر شور اینستاگرام وارد میشویم. انواع و اقسام تصاویر، روبروی ما به نمایش گذاشته می شوند که انسان را به شوق آورده و به این فکر میرود که چگونه خودمان، چنین تصاویری را به اشتراک بگذاریم. اشتراک گذاری اینگونه تصاویر از طریق حساب کاربری خود که به اصطلاح پست گذاشتن می‌گویند، کار چندان سختی نیست. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

_ بعد از اینکه وارد پلتفرم اینستاگرام شدید، در پایین صفحه گزینه های مختلف دیده می شوند. بر روی

علامت + کلیک نمایید.

_ در این مرحله، می توانید تصویر را ویرایش و فیلتر نمایید و سپس بر روی بعدی کلیک کنید.

_ در نهایت هم ،بر روی اشتراک گذاری یا share در بالای صفحه کلیک نمایید تا اولین پست شما در معرض دید دیگران قرار بگیرد.

سخن پایانی

در این مطلب، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و با زبانی ساده، آموزش ساخت اکانت، ثبت نام در اینستاگرام و ارسال پست اینستاگرام را توضیح دهیم. اما، اینها همه قابلیتهای اینستاگرام نمی باشد. این شبکه اجتماعی محبوب، دارای ویژگی های بسیار مفیدی می باشد که می توانید از آنها جهت تبلیغات، کسب و کار و… استفاده نمایید. جالب است بدانید که با یک بار نصب اینستاگرام و ساخت اولین اکانت، می‌توان به آن وارد شد و از منوی افزودن حساب، اقدام به ساخت چندین حساب کاربری نمود. مثلاً، می‌توان یک حساب کاربری اصلی و یک حساب فرعی (کمکی)، ایجاد کرد. فراموش نکنید که اینستاگرام و سایر پلتفرم های اجتماعی، ابزاری بسیار مفید برای معرفی و توسعه کسب و کارهای مختلف می باشند. پس، از توانایی آنها غافل نشوید. در پایان امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

Leave Your Comments