سبک زندگی در جامعه

سبک زندگی در جامعه

سبک زندگی به شیوه زندگی فرد در خانواده، اجتماع گفته می شود که از رفتارها، ارزش ها، سلیقه های هر فرد در روابط خانوادگی و اجتماعی نشات می گیرد. سبک زندگی اجتماعی یکی از سبک های سالم و اجتماعی می باشد که فرد با درک و فهم و همکاری با دیگران در برابر مشکلات ایستادگی می کند و برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کند.

سبک زندگی

سبک زندگی یعنی انتخاب شیوه رفتار، ارزش ها، سلیقه ها، علایق ها و … در خانواده می باشد. در واقع شیوه زندگی خاص یک شخص، جامعه، خانواده و … می باشد که هر فردی ممکن است سبک های متفاوتی برای زندگی کردن انتخاب کنند.

سبک زندگی برای انسانها یک مسئله مهم می باشد که در صورت انتخاب درست می توانند در زندگی به بسیاری از اهداف و موفقیت ها و آرامش درونی برسند.

سبک زندگی همان رفتارها و کردارها افراد در کل جهان هستی می باشد که در صورت آگاهی می توانند بهترین زندگی را برای خود، خانواده و حتی جامعه به ارمغان بیاورند.

انواع سبک زندگی عبارتند از:

  • سبک اجتماعی
  • سبک سلطه گر یا حکمران
  • سبک اجتنابی

سبک اجتماعی یکی از سبک های مفید و مثبت در جامعه می باشد که این افراد با دیگران در حل مشکلات جامعه و مشکلات زندگی همکاری می کنند و با درک و فهم بالا در برابر مشکلات ایستادگی می نمایند.

سبک گیرنده اکثرا برای افرادی که انتظار دارند همه چیز را از دیگران بگیرند و به آنها وابسته هستند در واقع در این سبک افراد انتظارات زیادی از دیگران برای حل مشکلات زندگی خود دارند و کاملا وابسته به داشته های دیگران هستند و این اشخاص هیچ وقت از زندگی خود راضی نیستند.

سبک اجتنابی شامل افرادی می شود که هیچ گونه تلاشی برای حل مشکلات نمی کنند و از هر گونه مشکل فراری هستند و تصورات منفی خیلی زیادی در ذهن خود پرورش می دهند که باعث می شود در زندگی خود با مشکلات و بدبختی های زیادی دچار شوند.

سبک سلطه گر یا حکمران بیشتر افرادی هستند که به اجتماع و قوانین جامعه علاقه ندارند و فقط به دیگران دستور می دهند و زورگویی می کنند.

کیفیت زندگی هر فردی بستگی به انتخاب سبک زندگی آن فرد است و افرادی که سبک زندگی اجتماعی را انتخاب می کنند معمولا تلاش خود را برای رسیدن به اهداف خود می کنند و روابط اجتماعی بالایی دارند.

البته نوع تربیت افراد در هر خانواده بسیار مهم است و کسانی که زندگی سالم دارند از خانواده های اصیل و اجتماعی می باشند که این سبک در کل خانواده تکرار می شود و هر کشوری نیاز به افراد سالم و اجتماعی دارد تا با وجود آنها اجتماع و فرهنگ خوبی داشته باشد.

بنابراین رشد سالم  افراد در خانواده یکی از مسئله مهم می باشد که می تواند تاثیرات خیلی گسترده ای در فرهنگ و رسم و ارزش های جامعه داشته باشد.

سلامتی سیستم ایمنی بدن یکی از مسئله های خیلی  مهم برای یک فرد است و افرادی سبک زندگی ناسالم دارند معمولا با مشکلات و مریضی های زیادی دست و پنجه می زنند. زیرا این افراد آگاهی کافی درباره سبک زندگی سالم و سلامتی روحی و روانی ندارند و به دلیل عدم اعتماد درگیر بیماری های جسمی و روانی می شوند.

 

 برای داشتن زندگی بهتر باید به این نکات توجه نمایید:

  • همیشه مرتب و منظم باشید و بعد از بیدار شدن از خواب رختخواب خود را مرتب کنید.
  • کارهایی که روزانه می خواهید انجام بدهید همیشه یادداشت کنید.
  • روز حداقل 10 الی 15 دقیقه ورزش کنید زیرا ورزش سلامتی شما را تضمین می کند.
  • افکار منفی را از ذهن خود دور کنید و سعی کنید همیشه مثبت نگر باشید.
  • در مورد دیگران هیچ وقت قضاوت نکنید و از جنگ و دعوا دوری کنید.
  • اگر کسی نیاز به کمک داشت به او کمک کنید چون کمک کردن به دیگران می تواند به زندگی برکت بدهد.
  • کار خود را همراه با تفریح انجام دهید و هر روز چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

اگر آرامش درونی و حال خوب در افراد وجود داشته باشد یقینا از سبک زندگی سالمی برخوردار می شوند و جزو افرادی هستند که در اجتماع و خانواده موفق هستند و به پیشرفت های بزرگی دست می یابد.

بنابراین سبک زندگی هر فرد بستگی به انتخاب آن فرد در رفتارها، عملکردها، ذهنیت ها و ارزش های آن است که همه آنها در روابط بین آدمها نشات می گیرد.

سبک زندگی در کشورهای مختلف متفاوت است، برای مثال سبک زندگی غربی نسبت به سبک زندگی در کشور ما خیلی متفاوت تر است. زیرا نوع نگرش و رفتار مردمان غربی شاید به نظر ماها بسیار عجیب و غریب باشد اما بستگی به تربیت خانوادگی و فرهنگ سازی در جامعه آن کشور دارد و سالم و ناسالم بودن سبک زندگی توسط انسان ها تعیین می شود.

Leave Your Comments