هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعی گوگل اکنون با نام جدیدی به نام “جمینای” شناخته می‌شود.

برنامه‌های Bard و Duet به تاریخ رفته‌اند، زیرا جمینای به عنوان هم مدل و هم محصول برای عرضه کلیه هوش مصنوعی گوگل به دنیا تبدیل شده است.

گوگل به دلیل داشتن میلیون‌ها محصول مشابه با نام‌های متفاوت و گیج‌کننده که به نظر می‌رسند هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند (آیا به یک برنامه پیام رسان علاقه‌مندید؟) معروف است. اما وقتی به کارهای هوش مصنوعی این شرکت می‌آید، تنها یک نام مهم است: جمینای.

این شرکت اعلام کرد که روز چهارشنبه برنامه‌ی چت‌بات Bard خود را به نام Gemini تغییر نام داده و یک برنامه مخصوص Gemini برای اندروید منتشر کرده است و حتی تمام ویژگی‌های هوش مصنوعی Duet را در Google Workspace را در برند Gemini ادغام کرده است. همچنین اعلام شد که جمینای الترا 1.0 – بزرگترین و قابلیت‌های بیشترین نسخه از مدل زبان بزرگ گوگل – برای عموم عرضه می‌شود.

احتمالاً برنامه‌های تلفن همراه جمینای جایی است که بیشتر مردم با این ابزار جدید روبه‌رو می‌شوند. اگر برنامه جدید را بر روی اندروید دانلود کنید، می‌تواند جمینای را به عنوان معاون پیش‌فرض شما تنظیم کند، به این معنا که جایگزین Google Assistant می‌شود وقتی که شما می‌گویید: “سلام گوگل” یا دکمه خانه تلفن همراه خود را به طولانی می‌کشید. تا کنون، به نظر نمی‌رسد که گوگل کاملاً دارد Assistant را از بین می‌برد، اما شرکت از مدتی پیش Assistant را در اولویت‌های خود کاسته بوده است و به وضوح باور دارد که جمینای آینده است. “فکر می‌کنم این یک گام اولیه فوق‌العاده برای ساختن یک معاون هوش مصنوعی واقعی است”، می‌گوید Sissie Hsiao که Bard (اکنون Gemini) را در گوگل اداره می‌کند. “یک معاونی که گفتگویی است، چندحالته است، و بهتر از هر زمان دیگری مفید است.”

برای iOS، هیچ برنامه اختصاصی جمینای وجود ندارد و در هر صورت نمی‌توانید یک معاون غیر Siri را به عنوان پیش‌فرض تنظیم کنید، اما شما قادر خواهید بود تمام ویژگی‌های هوش مصنوعی را در برنامه گوگل دسترسی پیدا کنید. و فقط برای اینکه احساس کنید چقدر جمینای برای گوگل اهمیت دارد: در بالای برنامه یک سوئیچ وجود دارد که به شما امکان تغییر از جستجو به جمینای را می‌دهد. برای تمام مدت وجود گوگل، جستجو به عنوان مهم‌ترین محصول بوده است؛ این شروع به نشان دادن می‌کند که جمینای ممکن است به همان اندازه اهمیت داشته باشد. (تا این لحظه، به هر حال، هوش مصنوعی در جستجو هنوز به نام تجربه تولیدی جستجو صداقت دارد، اما احتمالاً ایمن است که در نهایت به Gemini تبدیل شود.)

تغییرات دیگر در جمینای در اصل بیشتر به مارکتینگ مربوط هستند. گوگل نام Bard را رها می‌کند، اما در غیر این صورت چت‌بات آن همانطور که قبلاً بوده است احساس می‌شود؛ همچنین برای تمام ویژگی‌های هوش مصنوعی در داخل برنامه‌های Google Workspace مانند Gmail و Docs گوگل که قبلاً با نام “Duet AI” شناخته می‌شدند، اکنون به عنوان Gemini شناخته می‌شوند. این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند تا ایمیلی را تنظیم، یک صفحه جدول را سازماندهی کنید و وظایف مرتبط با کار دیگر را انجام دهید.

بیشتر کاربران هنوز از نسخه استاندارد مدل Gemini یعنی Gemini Pro استفاده می‌کنند. برای استفاده از Gemini Ultra، قدرتمندترین نسخه از مدل، شما باید برای اشتراک پیشرفته Gemini ثبت نام کنید، که بخشی از طرح جدید Google One AI Premium با هزینه 20 دلار در ماه است. (این نام‌ها به هیچ عنوان کمکی نمی‌کنند، گوگل!) اشتراک همچنین شامل 2TB فضای ذخیره‌سازی Google Drive و تمام ویژگی‌های دیگر اشتراک Google One است، بنابراین گوگل این را به عنوان یک افزایش ماهانه 10 دلاری برای این کاربران توجیه می‌کند. برای همه دیگر، هزینه همانند ChatGPT Plus و محصولات دیگر است – به نظر می‌رسد حدود 20 دلار در ماه قیمت مناسبی برای یک ربات هوش مصنوعی پیشرفته باشد.

Leave Your Comments