آشنایی با آرایشگاه زنانه و آرایشگاه مردانه

آشنایی با آرایشگاه زنانه و آرایشگاه مردانه

برای راه اندازی یک آرایشگاه خوب ابتدا لازم است که فرد مهارت های لازم در این زمینه را کسب کند و علاوه بر این، فرد باید مدرک آرایشگری خود را دریافت کند و بعد از گرفتن مجوز می تواند شروع به کار نماید. همان طور که می دانیم آرایشگاه زنانه شغل خوب محسوب شده و در صورت داشتن تجربه و مهارت بالا دارای درآمد بالایی است.

آرایشگاه زنانه

برای راه اندازی یک آرایشگاه خوب ابتدا لازم است که فرد مهارت های لازم در این زمینه را کسب کند و علاوه بر این، فرد باید مدرک آرایشگری خود را دریافت کند و بعد از گرفتن مجوز می تواند شروع به کار نماید. همان طور که می دانیم آرایشگاه زنانه یک شغل خوب محسوب شده و در صورت داشتن تجربه و مهارت دارای درآمد بالایی است.

آرایشگر خوب باید با تمرین و تکرار مهارت کسب کند و همچنین از آنجایی که خانم ها بیشتر به سلامت پوست خود اهمیت می دهند آرایشگاه زنانه باید از مواد مرغوب و لوازم استریل و ضد عفونی شده استفاده کنند و رعایت اصول بهداشتی در آرایشگاه ها چه زنانه و چه مردانه یک اصل مهم است.

خدمات دهی آرایشگاه زنانه

معمولا نوع خدمات دهی در یک آرایشگاه زنانه با آرایشگاه دیگر متفاوت است و هر آرایشگر با توجه به نوع مهارت و تخصص خود نوع خدمات دهی آن هم فرق می کند. گروهی از آرایشگرها علاوه بر خدمات آرایشگری همچون رنگ مو، کوتاهی، خدمات ناخن و…خدمات آموزشی هم به مشتریان خود ارائه می دهند.یعنی اگر کسی علاقه مند به آموزش تکنیک ها و مهارت های آرایشگری باشد می تواند در آرایشگاه ها آموزش ببیند و مدرک دریافت کند.

برای راه اندازی آرایشگاه حداقل فضایی که از سوی اتحادیه اعلام شده هجده متر است و این فضا با توجه به خدمتی که ارائه می شود متفاوت است و اگر بخواهیم خدمات بیشتری با افراد بیشتری ارائه دهیم طبیعتا به فضا بیشتری نیاز است.

میزان درآمد آرایشگاه زنانه به عواملی مثل مهارت و تجربه شخص و این که آرایشگاه در چه مکانی قرار دارد و طبیعی است که هر چه به مرکز شهر نزدیک تر باشد مشتری بیشتری دارد همچنین مواد مصرفی مورد استفاده در آرایشگاه ها و رعایت اصول بهداشتی، برخورد خوب با مشتری، ظاهری تمیز و آراسته و همچنین اولویت قرار دادن سلیقه مشتری از جمله مواردی است که در جذب مشتری و در نتیجه میزان درآمد آرایشگاه زنانه تاثیر دارد.

 

آرایشگاه مردانه

آرایشگاه مردانه هم مانند آرایشگاه زنانه برای تاسیس آن فرد نیاز به آموختن مهارت دارد و در این زمینه هم باید تجربه کافی را به دست آورد و مدرک مربوط را کسب کرد برای کسب مدرک و آموختن مهارت می توان به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه کرد و در صورت قبولی در آزمون می توانید با گرفتن مدرک یک آرایشگاه راه اندازی کنید.

برای تاسیس یک آرایشگاه ساده ابتدا به یک مغازه احتیاج دارید. برای تکمیل آرایشگاه خود بسته به نوع سلیقه خود به تعدادی صندلی برای اصلاح احتیاج دارید ماشین اصلاح و قیچی هم که جز جدایی ناپذیر آرایشگاه مردانه به حساب می آید قیچی برای آرایشگری دو نوع است قیچی برای کوتاه کردن مو و قیچی برای کم کردن حجم مو.

شانه و سشوار و همچنین مواد لازم برای اصلاح سر و صورت همچون چسب مو و تافت و… از مواردی است که در آرایشگاه مردانه باید وجود داشته باشد.

آرایشگری چه از نوع آرایشگاه زنانه و چه از نوع آرایشگاه مردانه شغلی است که باید در آن علاقه و عشق باشد زیرا بدون علاقه این کار، کاری سخت و خسته کننده است پس اگر با علاقه این کار را ادامه دهید در مدت زمان کوتاهی با جذب مشتری می تواند شغل سود دهی باشد.

اما بر خلاف افکار عموم که فکر می کنند این کار کاری راحت است باید گفت که سختی های خودش را هم دارد از جمله سرپا ایستادن در طول روز که خود باعث ایجاد درد در زانو و کمر می شود.

Leave Your Comments