آشنایی با واژه های استارتاپ و بوتیک

آشنایی با واژه های استارتاپ و بوتیک

برای تعریف واژه استارتاپ باید بگوییم شرکت هایی که تازه تاسیس و راه اندازی شده اند و رشد سریعی دارند را می گویند. البته این بدان معنی نیست که هر شرکت تازه تاسیس شده ای جز این دسته باشد و تاسیس این نوع شرکت با راه انداختن یک کسب و کار متفاوت است.

استارتاپ

برای تعریف واژه استارتاپ باید بگوییم شرکت هایی که تازه تاسیس و راه اندازی شده اند و رشد سریعی دارند را می گویند. البته این بدان معنی نیست که هر شرکت تازه تاسیس شده ای جز این دسته باشد و تاسیس این نوع شرکت با راه انداختن یک کسب و کار متفاوت است.

استارتاپ مثل یک فرآیند کارآفرینی است که در جهت رشد سریع آن، سعی می شود که از ایده های خلاقانه و نوآورانه استفاده شود و به خاطر اینکه محدودیت کمی بر سر راه این نوع شرکت ها وجود دارد رشد سریعی دارند و در مدت کمی به سودآوری بالایی دست پیدا می کنند.

در واقع این نوع شرکت ها کسب و کار های سنتی را تغییر داده و به طور کلی جهان را دچار تحول و کار ها را آسان و راحت نموده اند. معمولا برای رشد سریع در این کار باید یک محصول جدید به بازار ارائه دهید و مشتری و تقاضای زیادی را جذب کنید. و از افراد متخصص کمک گرفته و بر روی ایده جدید تمرکز کنید و کار کنید و علاوه بر این باید روی چگونگی عرضه محصول هم دقت کرد.

گام بعدی در راه اندازی این کسب و کار انتخاب نامی مناسب برای آن است. برای رشد سریع در این کار استفاده از تبلیغات در شبکه اجتماعی مناسب است و بعد از جذب مشتری از این راه سعی کنید که مشتری خود را ثابت نگه دارید و بعد از آن در پی مشتری جدید باشید.

                                                   

انواع استارتاپ

معمولا استارتاپ طبق گفته استیو بلنک به شش دسته تقسیم می شود. در اولین دسته بندی آن سبک زندگی وجود دارد که موسس آن از سبک زندگی خود الهام گرفته و برای درآمدزایی از آن بهره می برد.

دسته بندی بعد از نوع خانوادگی و کوچک است که با سرمایه کمتر و در قالب کوچکتر توسط اعضای خانواده راه اندازی می شود.

مقیاس پذیر نوع دیگر آن است و هدفشان این است که با ایده هایشان جهان را تغییر دهند که برای راه اندازی نیاز به سرمایه بالا و افراد متخصص دارد.

دسته بعدی آن فروش سریع است که هدفشان این است که استارتاپ های کوچک خود را به شرکت های بزرگ تر بفروشند و شرکت های بزرگ با خرید آن ایده های جدید را دریافت می کند.

دسته پنجم شرکت های بزرگ است که به وسیله استارتاپ های بزرگ به منظور تولید یک محصول جدید شکل می گیرند.

دسته آخر نوع اجتماعی است که اهداف اجتماعی را دنبال کرده و برای استفاده مردم و اقشار ضعیف طراحی شده که علاوه بر کمک به این قشر کسب درآمد هم می کند.

بوتیک

بوتیک یک نوع فروشگاه است که در آن وسایل شخصی همچون لباس و کیف و کفش، عطر و… در آن فروخته می شود. و جز یکی از مدرن ترین کارها به حساب می آید که در آن زیبا ترین و بهترین اجناس در اختیار مشتری قرار می گیرد.

علاوه بر اینکه زیبایی و کیفیت اجناس تاثیری مستقیم بر روی جذب مشتری دارد دکور بوتیک هم نقشی در موفقیت کار دارد که یک دکور خاص و زیبا می تواند یک بوتیک را منحصر به فرد سازد.

از آنجایی که این کار جز یکی از کار های جدید در چند سال اخیر محسوب می شود و در آن از ایده های جدید بهره برده شده است می توان گفت که بوتیک یکی از زیر مجموعه های استارتاپ محسوب می شود و امروزه استارتاپ بوتیک های بسیاری در سراسر جهان شکل گرفته اند.

Leave Your Comments