آشنایی با کسب و کار اینترنتی و کسب و کار سنتی

آشنایی با کسب و کار اینترنتی و کسب و کار سنتی

امروزه با توجه به مشغله های زیاد افراد و همچنین پیشرفت تکنولوژی و رشد و گسترش اینترنت، کسب و کار اینترنتی به شدت رواج پیدا کرده است و ممکن است افراد در کنار شغل اصلی خود یک کسب و کار آنلاین هم راه اندازی کنند. و به درآمد زایی بالایی دست پیدا کنند.

کسب و کار اینترنتی

امروزه با توجه به مشغله های زیاد افراد و همچنین پیشرفت تکنولوژی و رشد و گسترش اینترنت، کسب و کار اینترنتی به شدت رواج پیدا کرده است و ممکن است افراد در کنار شغل اصلی خود یک کسب و کار آنلاین هم راه اندازی کنند.

کسب و کار اینترنتی یک شغل مناسب برای کسانی است که نمی توانند بیرون از خانه کار کنند و می توانند این کار را بدون بیرون رفتن، در منزل خود انجام دهند. با اینکه این کار در ایران هنوز به صورت جدی جا نیفتاده است فرصت خوبی است که از این مهلت استفاده شود و هر کس با توجه به شرایط خود کسب و کارش را راه بیندازد.

البته شروع این کار در ابتدا ممکن است سخت باشد ولی با به دست آوردن تجربه در این راه و همچنین وقت گذاشتن برای این کار می توانید یک فرصت پول ساز برای خود رقم بزنید.

مزایا و عنوان های شغلی مرتبط با کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی در مقایسه با کسب و کار سنتی به سرمایه بسیار کمتری احتیاج دارد به طوری که اگر فردی تصمیم به خرید یا اجاره مغازه داشته باشد باید سرمایه زیادی برای انجام این کار داشته باشد علاوه بر پولی که برای خرید یا اجاره احتیاج دارد پول برق و گاز و… هم به این مخارج اضافه می شود. در صورتی که برای کسب و کار اینترنتی تنها خرید و یا راه اندازی یک سایت و یا یک پیج اینستاگرامی کافی است که هزینه بسیار ناچیزی دارد.

 

فقط برای شروع این کار بهتر است که اصول کسب و کار اینترنتی را یاد بگیرید. علاوه بر این حتی اگر شما به عنوان مثال یک مغازه لباس فروشی دارید می توانید در کنار آن محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانید و یا حتی اگر کارمند یا کارگر هستید می توانید در کنار شغل اصلی خود این کار را هم انجام دهید.

علاوه بر داشتن یک سایت که در آن محصولات خود را بفروشید شما می توانید با طراحی سایت، پول درآورید برای انجام این کار نیاز به مهارت بالایی نیست و شما با دانستن و مطالعه در این زمینه می توانید دست به این کار بزنید و در منزل کار را انجام دهید.

یکی دیگر از مشاغل پر درآمد اینترنتی مربوط به اینستاگرام می باشد که شما با فروش فالوور و با انجام کار های تبلیغاتی کسب درآمد کنید. علاوه بر این، کار های دیگری مثل برگزاری کلاس و تدریس به صورت آنلاین و مجازی می باشد که اگر شما در زمینه خاصی مهارت دارید می توانید با آموزش اینترنتی درآمدزایی کنید. به جز موارد گفته شده بسیاری دیگر از کارها هستند که می توان به صورت اینترنتی انجام داد.

کسب و کار سنتی

کسب و کار سنتی در واقع خرید و فروش کالاها به صورت حضوری است و نیاز به یک مغازه است که با خرید و یا اجاره آن می توان این کسب و کار را شروع کرد. و با فروش محصولات در مغازه درآمدزایی کرد.

مزیت هایی که این کار نسبت به کسب و کار اینترنتی دارد این است که فرد می تواند با مشتریان خود در ارتباط و تعامل باشد. مزیت دیگر این است که فرد به صورت حضوری محصول خود را لمس کرده و جنس و کیفیت کالا را بررسی می کند.

معایب کسب و کار سنتی هزینه و سرمایه بالایی است که این شغل به آن احتیاج دارد و همچنین با مرور زمان و ایجاد گرفتاری زیاد برای مردم فرد دیگر وقتی برای خرید حضوری ندارد.

Leave Your Comments